Lär känna våra ledare: Joakim

 

Vi har som sagt startat en artikelserie. Lär känna våra ledare heter den och vi presenterar Joakim som är ledare inom 
Parkour samt sommarens SportCamp. 

Namn: Joakim

När fann du intresset för Parkour?
Det var när en av mina vänner utövade sporten och sen var jag fast.

Vad är det som lockar dig mest med Parkour?
Allt. Det finns inga gränser

Om du skulle säga något som är viktigt för dig med Parkour, vad skulle det vara?
Jag tycker att alla som tränar något ska få göra det på ett roligt och individuellt sätt som uppmuntrar till personlig utveckling istället för att bara jämföra sig med andra via tävlingar eller liknande. Jag själv vet av egna, och andras, erfarenheter att det är fler än man tror som inte tycker om att jämföra sig med andra, just därför vill jag verkligen att alla ska lära sig träna och utvecklas för sin egen skull.

Kommentera här: