"En löjlig cirkus..."




Hallå allihop!

Mitt i den trevliga höstkylan och av lovet tänkte jag sätta igång med att göra
min del av den här bloggen. Eller vad man nu ska eller kan säga för att få det
så rätt som möjligt.

****

Vi går vidare

****


Jag heter Egil och är ledare inom fotboll hos Värpinge IF.

Som ni säkerligen vet om, har vi träningar vid Fågelvallen under våren/sommaren.
En plats med mycket "innehåll" eller ska vi säga tid och rum för
många idrotter. När jag gick förbi planen innan och efter varje träningspass
funderade man om varför det inte görs något med den här planen.

Tänk så många på Väster som skulle få ta del av den här platsen istället för
att rensa mattan bredvid den förskräckligt stora-sandiga-kvadraten.

Det kändes rättare sagt som en cirkus, och visst hade cirkus kommit förbi
också. Visst hoppas jag att ni som var på cirkusföreställningen hade riktigt
roligt. Det är ju det som är meningen med planen. Att ha roligt, men det är ju
inte en cirkus där varje dag eller hur? Så låt oss se lite ironi kring detta.

****

Men.

****

Vad är det som kommer att hända med planen egentligen?
Skall det fortsätta vara såhär?

****

Kommentera här: